Ny GPS klokke!

Nike GPS klokka mi som jeg fikk kjøpt i fjor sommer, og som jeg har hatt mye glede (og frustrasjon) av, er nå byttet ut! Etter at festet på remmen røk for en måned eller to siden(der usb greia sitter), har jeg forsøkt å finne tid til en bytur...  Og i dag fikk jeg endelig sost meg ned på Løplabbet i byen, hvor den ble kjøpt, for å spørre om det var noe å gjøre med den. Reima var altså ødelagt, og siden det var akkurat der den usb greia satt, så jeg var usikker på om en fikk vann inn. I tillegg har GPS signalene blitt veldig, veldig, veldig treige å få inn. På onsdag fikk jeg ikke liv i den før oppvarminga var over - og i en konkurranse rakk jeg ikke å få inn signaler til startskuddet gikk.  Aner ikke om det er link mellom disse to tingene, men utrolig kjipt å bruke 5-10 minutter, eller mer, på å få kontakt med GPS.

I alle fall, i dag troppet jeg opp på labbet rett over kl ti - og sjeldent har sett hatt fire blide folk bak disken - alle klare til å hjelpe. Labbet på lørdag i Oslo pleier være ganske svett affære pga mye folk, og da altså ikke bak disken. De får bestemt seg for hvem som skal hjelpe meg og jeg graver nedi veska mi - og finner bare Stians Garmin. Som jeg også forsåvidt skulle spørre om - fordi glasset hans er kust. Men, min egen klokke og kvitteringene på begge - ligger hjemme.

Er det mulig å være så sykt distré?? 

Eder og galle over meg selv i ti minutter resulterte i at løplabbfyren sa jeg kunne gå til labbet på Majorstuen også - så jeg dro hjem. Familielogistikk og ny rådslaging for dagsplan ble lagt: jeg tok lillejenta i vogna og gikk trilletur gjennom parken og til Labbet der ved Frogner Stadion. Mannen tok guttungen til Teknisk Museum som har LegoLørdag i dag. Og jeg som elsker å bygge Lego! Jaja, ungene hadde sikkert dytta meg vekk uansett, eller tatt de klossene JEG hadde tenkt å bygge med.

Etter en kjempefin trilletur i høstsola fikk jeg lagt fram problemet i butikken på Majorstuen også. Først fikk jeg beskjed om at jeg måtte legge på 300 kr for å få ny klokke. Dette fordi klokken var blitt oppgradert og den nye kostet nå 300 kr mer enn den gjorde da min ble kjøpt for litt over ett år siden. Etter litt om og men får jeg vite at jeg også bare kan levere den inn, og kjøpe en annen klokke for beløpet klokka var kjøpt for i fjor. Det er jo en utrolig god deal! Kan man si nei? Nei, selvsagt ikke. Spesielt ikke når man har sett med lange øyne etter den nyeste polarklokka; RC300, med innebygd GPS. Jeg har hatt polar før, faktisk har jeg nesten alltid hatt en eller annen polar i mitt lange treningsliv. Det er bare det siste året jeg har løpt med Nike sin. Årsaken til at jeg dumpet polar var 1. lasting av treningsdata til Mac etter trening: krøll/umulig 2. Ønsket meg GPS men også lite stæsj: Polars RS800 som var GPS modellen før hadde GPS for seg, mens den nye RC300 har den innebygd i klokka akkurat slik Nike har. Less is more! Dessuten skal den nye nå altså fungere på Mac - er spent!

For knappe tusenlappen(som jeg hadde i gavekort fra bursdagen min i april, herregud jeg må komme meg ut litt oftere) kom jeg altså ut av butikken med ikke bare en ny klokke, men også en helt annen klokke! 

Gleder meg til å teste!
Ligger til lading - og jeg kribler i bein og armer:-)

Kommentarer

  1. Gratulerer med ny klokke! Håper den står til forventningene dine, Og så venter jeg spent på en vurdering av vindunderet etter hvert som du har fått testet den litt ;)

    SvarSlett
  2. Det håper jeg også Guro!

    Lover utfyllende rapport over pros & cons!

    SvarSlett
  3. Bare litt misunnelig nå..... bare LITT!!!! Men jeg får ingen ny klokke før enn at jeg trenger det; basta! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn er det her også Silja - får meg ikke til å kjøpe ny klokke sånn uten videre. Heldigvis røyk reima på den forrige!

      Slett
  4. Det beste (nest etter ny klokke) med innlegget ditt var å høre at andre også kan være såå distré, takk ;) En her som noen ganger lurer på om det har kollapset oppi topplokket det siste året. Og takk for bra løpeøkt på fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ikke sant Hanne. Det er helt utrolig hvor distre disse ungene gjør en! Senere på kvelden fikk jeg bare bekreftet at denne dagen ikke var helt på min side da jeg skulle kaste litt papirsøppel og husnøkkelen "plutselig" forsvant nedi dypet.. Oh yeah - helt klart min dag!


      Supert at du ble med på fredagens økt - håper å se mer til dere:-)

      Slett

Legg inn en kommentar